Dog and cat meat trade Asia and Social Media

Facebook.com + andere social media en dierenactivisme (op basis van profielmarketing?)
Sign petitions, newsletters and social media / Teken petities, schrijf je in voor nieuwsbrieven en deel op social media
(This is Dutch, no English version)

Dog and cat meat trade Asia & social media

Via mijn Facebook.com account wat ik heb uit interesse als marketeer zijnde, ik wil natuurlijk wel weten wat er aan de hand is in het social media landschap ondanks dat ik er geen voorstander van ben privacy te delen op sociaal niveau, en dat is wat Facebook is.

Toch heb ik er beroepsmatig veel baat bij, want Facebook.com levert geld en exposure op zowel commercieel als maatschappelijk. Zo heb ik daar de Dog and cat meat trade Asia leren kennen wat ongenuanceerd in mijn updates verschijnt. Ik zie: auto’s en bestelbusjes met opeengestapelde hondjes op de autowegen van China met de vraag of ik er een petitie voor wil tekenen, omdat het Yulin dog meat festival moet stoppen, deze “call to actions = foto + link naar een petitie” komen alleen van onbekende internationale organisaties vandaan waarvoor ik mij als Facebook-gebruiker niet heb aangemeld.

Hoe komt dit op mijn tijdlijn terecht en waarom zie ik die zielige hondjes en… wat is Yulin, waar ligt dat, want ik ben helemaal niet bekend met China. Zo zat hsi.org er al eens tussen en petitionglobal.com, maar ook een hele reeks aanbieders van dierenleed die ik nu niet meer kan achterhalen. Ik teken soms wel en soms niet, maar helpt dat dan?

Animal rights activist

Ik ben dus al een jaar of tien tot vijftien tegen de dog and cat meat trade in SoutheastAsia, waar het Yulin and Lychee dog meat festival aan toebehoort – maar ook de Boknal Days in South-Korea, zonder dat ik eigenlijk weet wat het is en wat er met die petities gebeurt. Gaan ze er in Yulin op vooruit, zowel de hondjes als de slachters? Worden er slachthuizen, restaurants, distributeurs en dog meat markets (markten of wildlife markets) gesloten?

Sign! Petitions for dog and cat meat trade opvang in China-Yulin, Vietnam, Korea, Japan, Indonesië, Cambodja, Filippijnen, Thailand en Sri Lanka

Info van internationale dierenrechtenorganisaties and online media or shelter about The Dog and Cat Meat Trade Asia

‘Hashtag’ on Twitter.com for dogmeat

(Vertonen bovenstaande ‘hashtags’ in de Social Media wereldwijd dezelfde resultaten in dezelfde volgorde?)

Sign petitions / Petities tekenen en social sharing voor the dog and cat meat trade en wildlife in Southeast Asia (is this funnel marketing?)

Ik ben een vegetariër en heb zelf een hond en een kat (had) en ben een dierengek, ik behoor dus tot de doelgroep van het tekenen van petities (tegen dierenleed), ik ben vatbaar voor zielige hondjes en katten op Facebook.com! Ook ben ik bijvoorbeeld al 10 tot 15 jaar lid van Bont voor dieren, die onder andere voorlichten over Yulin en honden- en kattenbont; https://www.bontvoordieren.nl/bontvrij/honden-katten/. Zelfs President Trump USA heeft een project opgezet: lycheeproject.com. Ik teken ook voor andere doelgroepen dan the dogmeattrade, ik krijg namelijk nogal veel petities te zien! En uitnodigingen tot social sharing, zoals bijvoorbeeld Saddestbears.org, Afd.org.au, Dolphinproject.com en ifaw.org. Maar ook Romanian rescue dogs (met Ricky Gervais). Heel slim van Facebook.com op maatschappelijk gebied en social-sharing… Als marketeer zijnde is dit voor mij heel erg interessant, want voor mijn werkgevers probeer ik zelf doelgroepen (voor de geïnteresseerden, dit is doelgroepsegmentatie en ook merkbeleving) te bereiken. Dat heet tegenwoordig onder andere een ‘customer journey’ en ‘buyers journey’ of ‘funnel marketing’ / ‘guerilla marketing’.

Ik heb een toeristische achtergrond/Tourism Management in marketing communications and SEO (search engine optimization), maar ben een activist als vegetariër zijnde en dus geinteresseerd in duurzaamheid (sustainability).

Wat is het leuke hiervan? Met mijn toeristische achtergrond geniet ik ervan meer van de wereld te weten, er gebeurt zoveel en de aarde is zo ontzettend mooi. Ik heb best interesse in de problemen van China, maar hoe ik er dan mee in aanraking kom… Zo heb ik van nature interesse in Zuid en Noord-Korea waar een dictatuur or regime heerst, ik heb hier een spiritueel blog over geschreven Thailand, Boeddha is god en Oosterse psychologie. Ik volg artikelen hierover op Twitter.com, die gaan helemaal niet over dierenleed! Terwijl de dog and cat meat trade daar in Zuid-Korea ook problemen geeft, daar ben ik dus per ongeluk achter gekomen. En toen kwam ik ook nog eens bij de Oeigoeren uit, een soort Hitler basis in China. Mensen die vastzitten in concentratiekampen.

Wildlife markets and covid19 or African swine fever

Inmiddels zijn de wildlife-markets in China bekend vanwege het Wuhan-virus of Covid-19, waar mensen sterven door de African swine fever. Het komt er op neer dat ik zowel door Twitter als Facebook overladen wordt met informatie over het regime van China, waarbij onderdrukking en armoede centraal staan. Ik vind dat helemaal niet erg! Een ander voorbeeld van een dictatuur die ik volg via de social media, zoals via Mo Magazine, zijn de demonstranten in Latijns-Amerika. Maar dat is een heel ander onderwerp!

Wat slim, hoe weten Twitter.com en facebook dat ik dat echt interessant vind, dat is mijn eigen beroep, dat is marketing.